اطلاعات مقاله
عنوان : بررسی کارکرد فلسفه در قصه بر کودکان مقطع ابتدائی تهران-ایران1398
موضوع : د) موضوعات فکری فلسفی روز
سایر نویسندگان : سرکار خانم سمانه خان جانی خباز رشتی ,جناب آقای حسین اردلانی (نویسنده مسئول)
کد مقاله : hcw1-01020074
ارائه دهنده : سمانه خان جانی خباز رشتی
متن چکیده : یکی از ابعاد ارزشمند قصه کودک اصول و کارکرد فکری و فلسفی در داستانها، قصهها و اشعار کودک و نوجوان است. مسئله اصلی این پژوهش این است که میزان ، کیفیت ظهور و بروز مهارتها و مفاهیم فلسفی را در مقطع ابتدائی بررسی کند و به این پرسش پاسخ دهد که در قصه کودکان چه مؤلفهها و مفاهیم فلسفی نمود دارد و فلسفه به چه میزان بر هوش کلامی و گنجینه لغات کودکان مؤثر است. روش این پژوهش آمار توصیفی و بر مبنای تحلیل محتوا از نرم افزار spss و از روش های آمار توصیفی و در بخش آمار استنباطی از روش تحلیل کواریانس، آزمون لاندای ویلکز و آزمون ام باکس بوده و سعی شده است کارکرد آموزش فلسفه به کودکان در قصه با تکیه بر کودکان مقطع ابتدائی شهر تهران در سال 1398 بررسی و تحلیل شد. بنابراین با استفاده از منابع و نظریههای مرتبط با فلسفه کودک ابتدا کلیاتی درباره فلسفه کودک و ارتباط آن با قصه کودک مطرح شده است نتایج حاکی از آن است که فلسفه در قصه کودکان این قابلیت را دارد که به تقویت مهارتهای تفکر فلسفی در کودکان بی انجامد و مهارتهایی چون هوش کلامی ، گنجینه لغات ، پرسشگری، کشف و تجزیه و تحلیل را در آنها تقویت نماید.
جهت ثبت نظر خود به سیستم وارد شوید !