اطلاعات مقاله
عنوان : بررسی اهميت آموزش به کمک تصویرسازی در پیشرفت علوم براى كودكان (مطالعه موردی: گروه سنى نوباوه و نوخوان)
موضوع : د) موضوعات فکری فلسفی روز
سایر نویسندگان : سرکار خانم سمانه خان جانی خباز رشتی (نویسنده مسئول)
کد مقاله : hcw1-01020106
ارائه دهنده : سمانه خان جانی خباز رشتی
متن چکیده : در موضوع طراحی و تصویرسازی و تدوین یک کتاب درسی نیاز به تخصص لازم بوده و طراحان تصویرساز در این عرصه میتوانند با توجه به ویژگیهای مخاطب خود، بهترین تصاویر را طراحی و عرضه نمایید. کتب آموزشی گروه سنى نوباوه و نوخوان، اهمیت ویژهای در شکلگیری شخصیتی و رفتاری مخاطبان این دوره داشته و توسط تصویرسازی صحیح میتوان موضوعات ملی و بومی، رفتاری را در وجود مخاطبان این کتب نهادینه کرد. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و رسانههای جمعی مسلماً سواد بصری متحمل تحولات زیادی شده ارتباط بصری موفق بدون شناخت این روند تحولی میسر نیست. در تصویرسازی با هدف انتقال پیام و درک سریع مخاطب باید موارد ویژهای به دقت مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد. ارتباط متن و تصویر و ایجاد تخیل و خلاقیت در ذهن مخاطب باید بسیار مورد توجه قرار گیرد. در این نوع تصویرسازی باید از قدرت تخیل بسیاری استفاده کرد. تا مخاطب به راحتی مفهوم متن را در ذهن خود تصویرسازی نمایید. نتایج پژوهش نشان می دهد که در پی مطالعه متون و تصاویر هنری این موضوع قابل اثبات است، تصاویری که ماندگار شدهاند به یقین دارای وجه خلاقه بودهاند؛ یعنی در واقع تفکر و ایدهای که در لایه های درون اثر نهادینه شده است سبب ماندگاری و جاودانگی اثر و در نتیجه الهام بخش سایر هنرمندان گردیده است.
جهت ثبت نظر خود به سیستم وارد شوید !